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Burakhmedi/E

2000     2020    ARCHETYPE

              2019    TWIN CODE   双生記

              2018    O.BURAKHMEDI

              1998    ERIC MEZIL

              1996    M.MIYATAKE

              1995    A.M.WEAVER

              1994    Y.KURABAYASHI

              1994    S.WATANABE

              1990    W.SOZANSKI

1980      1979    OTHERS     BIBLIO|TEXT

BIO   2022  THE NOW IS     寿限無寿限無

"It's All About The One Piece, And Millions Of Others"

Independent curator/ @artkukhnia

 Kariya Hiroshi says that the code is in “the index to point what is the illusion and the index to point what is the reality”.
This world is a twisting the reality and art is trying to bring you back to awareness to differ the illusion from the reality. The code is not out it is inside you.
 Kariya does this through his art, thriving “for the audience to experience, contemplate: to visualize the physical image within their timeless, dimension-less, space-less, matter-less, but within the state of endless being”.


 “Visualization is the key, landscape of life”, - says Kariya, “Landscape of making, landscape of creation or fabrication, documentation of direct making, rather represents the figures.


 My work is not to portray a subject, but to evoke.”
However, it is all connected, my dear friends...”The Is Now”.
That is why his mission and the main idea of his art - is “It is all about this physical world, including words, symbols, image, and thoughts." Illusion is what we believe 100 percent, not 99.9999999...%, as what our reality is all about to create or fabricate.
 Reality is what we believe 100 percent, not 99.999999...% in this physical world.”

 

 Artists are from this world, do not worry, but they know and see something you’ve forgotten. And the next time you will see a piece of art that is not so simple, be happy to meet the new level of awareness. Remember that art is to see the reflection of your own God in that mirror, made by an artist.


 Do not ask the artist to explain, cause your own God is waiting for you, not for information.
And, anyway, one should know only that we have known all “It is all about the One Piece and Millions of Others”...("After all, we must have come from the same source," as he says..)

Olga Burakhmedi

Mizuma Art Gallery, Tokyo, 2018

ブラクメディ

オルガ・ブラクメディ/2018

ひとつのそしてそれ以外のこと

 

 インデペンデントキュレーター@artkukhnia

 刈谷博は、コード(符号)とは「イリュージョンの前提、現実の前提、そしてそれらの定義」にあると述べます。

 この世界とは現実をねじ曲げて解釈されるもの、芸術は逆説的に観客の意識をそれらイリュージョンから現実へとひき戻そうとするのかも知れません。(それこれの元を解読せよと促すのです)コードとは外側からもたらされるものではなく、あなたの内側に、またはそれ以外にあるのです。


  刈谷は自分自身の芸術の方法を通じてこれを実践し研究しつゞけます。それは「観客自身が体験し熟考する形式として示されます:時を超越し、次元とか、空間とか、問題という定義などもない、しかし無限の存在と云う状態の中で限定化された物理的なイメージ、ヒントを視覚化する」それらの実践にその意図:いとを表現します。

 「視覚されることにすべての鍵があり、答えの鍵穴は生きている風景の隅々に至るところに見つけられます」と刈谷氏は云いますーおそらくそれを見つける作業が生きているという体験にあるのかもしれませんが。
 

 「製作の風景、創造または物が出来上がってくる風景、製作記録として書き込まれる記述は、文というよりはむしろ数列のおびただしい形相です。 自分の仕事は主題を真似て描写するのではなく、出で来る、主題自体が生きているその実践風景の在り方にある」のです。

 作家は「自分の作品は、外側の世界を描写するのではなく、内と外の生きている運動を記述するのだ」と云います。あれもこれも、ひとつ残らず全てつながっていますね、神聖な親愛なる友人たちよ…「The Is Now」なのです。だから、彼の使命、彼の芸術の主たるアイデアは、「言葉、記号、イメージ、思考など、この物理的な世界のことごとくの、いたるところ、すべての一つ一つにある」のです。

 

 思い描く夢は、私たちが現実に実現化を図るものとして、99.9999999 ...%では実現を果たしえないのです。100%の実、私たちが文字通り「確固」として信じ込むことで実現されるものなのです、と彼は断言します。現実とは私たちの100%の信念であり、この物理的な世界では99.999999 ...%では不足なのだと。
 
 さて、アーティストとはこの世界からやって来た人のことですよね。

ですから、何も心配する必要はないはずですが、私たちが、忘れてしまった秘密を知っているのかもしれませんし、既に見知っているのかも知れません。だから、次の機会にあなたがそれほど単純ではない芸術作品に出会うとき、新しいレベルの意識に触れる喜びを覚えるのかも知れません。

 芸術って、芸術家によって作られた鏡に映る自分自身の神という鍵に出会うことであることを覚えておいて下さい。ですが、 作家には説明を求めない方が賢明なのかもですね。他から情報を獲得しようとすることより、むしろ、あなた自身の内にある神が自身に出会うのを待っているからです。

 そして、とにもかくにも、「その鍵はひとつの、そして何百万もの何千億もの他のもの、それぞれのひとつひとつにもある」鍵穴に気づけばいいのです…「なにしろ、私たちは、同じソースから発しているのですから」と彼は云います

オルガ・ブラクメディ

Mizuma Art Gallery, Tokyo, 2018

Olga Burakhmedi/2018

"Tout tourne autour d'une seule pièce et de millions d'autres"

 Independent Curator /Olga Burakhmedi

 

 Kariya Hiroshi dit que le code est dans «l'index pour indiquer ce qu'est l'illusion et l'index pour indiquer quelle est la réalité». Ce monde est une torsion de la réalité et l'art essaie de vous ramener à la conscience pour différer l'illusion de la réalité. Le code n'est pas sorti, il est en vous.

 

 Kariya le fait à travers son art, prospère «pour que le public puisse faire l'expérience, le contempler: visualiser l'image physique dans leur intemporel, sans dimension, sans espace, sans matière, mais dans l'état d'être sans fin».

 

 «La visualisation est la clé, le paysage de la vie», - dit Kariya, «Le paysage de la fabrication, le paysage de la création ou de la fabrication, la documentation de la fabrication directe, représente plutôt les figures. Mon travail n'est pas de dépeindre un sujet, mais d'évoquer. Cependant, tout est lié, mes chers amis ... "The Is Now". C'est pourquoi sa mission et l'idée principale de son art - est: «Tout tourne autour de ce monde physique, y compris les mots, les symboles, l'image et les pensées.

 

 L'illusion est ce que nous croyons à 100%, et non 99,9999999 ...%, comme ce que notre réalité est sur le point de créer ou de fabriquer. La réalité est ce que nous croyons à 100%, pas à 99,999999 ...% dans ce monde physique. »

 

 Les artistes sont de ce monde, ne vous inquiétez pas, mais ils savent et voient quelque chose que vous avez oublié. Et la prochaine fois que vous verrez une œuvre d'art qui n'est pas si simple, soyez heureux de rencontrer le nouveau niveau de conscience. N'oubliez pas que l'art consiste à voir le reflet de votre propre Dieu dans ce miroir, réalisé par un artiste.

 

   Ne demandez pas à l'artiste de vous expliquer, car votre propre Dieu vous attend, pas des informations.

Et, de toute façon, il faut savoir seulement que nous savons tout "Il s'agit de One Piece et de Millions d'Autres"...("Après tout, nous devons venir de la même source", comme il dit..)


@artkukhnia Olga Burakhmedi
Mizuma Art Gallery, Tokyo, 2018

Burakhmedi/F
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