Parallel Works

It's All About The One Piece

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ダニの世界認識

言語とは差異の体系であり、言語によって混沌とした世界を分節し認識することができる。

⭕️目を持たない蝙蝠が超音波によって障害物を感知する。
⭕️ダニが前足を動かして世界を認識する。
⭕️人間は言語を手段として世界を認識している。

人間の究極の目的は世界を認識し、人間を本源へと導く鍵、言語、言葉にたどりつくこと。「と、そこまではたどりつく」かもしれない。

「だが、しかし、そうではない」

「その先には何があるのか」

「認識したい」

「それ」「を探し続ける」

「何かは分からぬ」「それ」

「を探し続ける」

…………………………………………………………………

①「それ、とは何か」

②「それとは、いかに幽現しているか」

③「それ、の具現」

「そして」「その先には何があるのか」

「それは、終わらない」

「それとは」

①・②・③の関係は・主語・動詞・目的語という要素として取り出せる。
S・V・Oという区分けである。
おのおのの言語で基本の順序が決まっていると・い・う・こ・と・が前提である。
……………………………………………………………………
言語は脳が生み出しており、進化の過程でそのような機能を脳は備えていったのだといえる。したがって、言語は自然現象であると見ることができる。

だが、トラバンティロを借りると、まず最も先に心臓が発作した、それが脳の始まりだ。脳は心臓から発した、と唱えている。

つまり、世界認識は心臓が発端だ、という言葉をヒントにすると理解しやすい。動くこと、変化することが認識(の原因、現象、差異の経験)につながるからだ。

…………………………………………………………………
ソシュールによれば(あるいは、東洋哲学では紀元前の時代から)言語とは差異の体系であり、言語によって混沌とした世界を分節し認識する、という。


しかし一方で、言語を持たない人間以外の生物も混沌とした世界をただ見ているわけではなく、それぞれのやり方で世界を認識しているは・ず・であると考える学者が出現する。

 

だから、目を持たない蝙蝠が超音波によって障害物を感知し、ダニが前足を動かして世界を認識するという研究が実現するのである。

…………………………………………………………………

仏道の覚醒者は三文字が原因であり結果であり、それら三つが一つの意味を補関し意味することと一致するとして、

ナモ(南無) Recall The (The)
アモ(阿弥) Meaning of (now)
ダボ(陀仏) Truth           (is)

という言葉に出会い、意味に表出させた。彼らの認識の方法を紆余曲折を経て調べると、聖書に元始めが記されてある。

 

モーゼが(光)に対して、あなたを何とお呼びすればよろしいでしょうか?と尋ねた時、

 

「われ・は・ありて・ある・ものなり」

と答えた。

  これを一般的な翻訳ではない直感的な私訳試みてみると、

「そのわれと名指されるもの全ての主とは」

「そのことごとくそれを在らしむるを称す」

「全てであり、存在しつづけるものである」

「われとは、在るを、在らしむるものなり」

 

と直感したのである。

(光)は続けてこう答えた

 

「始めなり、終わりなり」

「オメガなり、アルファなり」

「いま在し、昔在し、後在し」

この世界認識を普遍的な現代文字で表現することを夢に見た、とする。

「the」:主語 「是」
「now」: 動詞 「現在」
「is」:  目的語「即」

………………………………………………………………………………

 

(始に)The ナモ その(名差す)
(言葉)Now アモ(在るが)真実とは
(在り)Is  ダボ(在るが)ごとし

………………………………………………………………………………

この三文字は現代美術の構造を表現する。

この三文字の原因を考えること

(認識すること)。
この三文字の記述の構造を考えること

(認識すること)。
この三文字の存在を認識すること。

(分析すること)

(背景を記録すること)

(それ以外のこと)

(もしあれば、を考察すること)

(その考察の記録も、)

(この三文字と同時であること)

(を展示すること)

(その経緯のすべてを)

(そんなこと出来っこないが)

(出てくるその限界で、を展示すること)

(つまり、認識すること)

 

といった営為が永遠に続く構造なのである。


思考の前後は(時間は実在しないので)意味がない、とする。

なぜなら、この三文字は時間についてのことではないからだ。むしろ、真逆である。

(三文字はそれ以外のものであってもいい)


という、ものは永遠に変化し続ける、という、「それ」は「それ」であるからだ、という。繰り返すと、「それ」のうちでの「それ」は、やはり「それ」であるからだ、という。

FIRST

1a. The Grasp (vision) is ourselves, the seed (presence) is here, the writing (is) being. This seed (presence) rests on the Grasp (vision). Therefore the writing is sung as resting on the Grasp. Seed is presence, writing is and that makes Grasp (vision) is.

1b. The Grasp (vision) is subject the seed (presence) is object, the writing (is) activator. This seed (presence) rests on the Grasp (vision). Therefore the writing is sung as resting on the Grasp. Seed is presence, writing is and that makes Grasp (vision) is.

1c. The Grasp (vision) is moniter, the seed (presence) is keyboard, the writing (is) erectric power. This seed (presence) rests on the Grasp (vision). Therefore the writing is sung as resting on the Grasp. Seed is presence, writing is and that makes Grasp (vision) is.

1d. The Grasp (presence) is this world, the seed (man) is here, the writing (desire) is. This seed (man) rests on the Grasp (presence). Therefore the writing is sung as resting on the Grasp. Seed is man, writing desire and that makes this world (Grasp) is.

1e. The Grasp (presence) is this earth, the Seed (presence) is change. This Seed (change) rests on that Grasp (earth). Therefore the Seed is sung as resting on the Grasp.

1f. The Grasp (presence) is this one piece, the Seed (presence) is hundredth. This Seed (hundredth) rests on that Grasp (seed). Therefore the Seed is sung as resting on the Grasp.

2. The Grasp is the sky, the seed cloud, the writing air. This seed (cloud) rests on that Grasp (sky). Therefore the writing is sung as resting on the Grasp. Seed is the cloud, writing the air, and that makes the sky (Grasp) is.

3. Grasp is universe (subject), seed the sun (object), writing place (index). This seed (sun) rests on that Grasp (universe). Therefore the writing is sung on the Grasp. Subject is universe, object  the sun, and that makes index (Grasp)  is.

SECOND

 

1. Grasp is sun (The), seed the man (now),  writing the desire (is). This seed (man) rests on that Grasp (sun). Therefore the Seed is sung on the Grasp. The is sun, now  the man, is the desire, and that makes The now is.


2. When from thence Grasp (sun) has risen upwards, Grasp (sun) neither rises (writes) nor sets (erases). Grasp (sun) is alone, standing in the center. And on this there is this verse:

3. The sun (Grasp) does not rise (writes) and does not set (erases). For him (Grasp) there is day (The now is), once and for all.

THIRD

 

1. Change (seed) is everything whatsoever here exists. Change (seed) is speech, for speech sings forth (change) and protects everything that here exists.

2. Writing (change) is everything whatsoever here exists. Writing (change) is speech, for speech silence forth (change) and protects everything that here exists.


FOURTH

1. Then Writing said  to Seed;
'Let me ask you", "Ask', he replied.

2a. What is the origin of Grasp?'
'Art, he replied.
'What is the origin of Art ?'
'Image', he replied.
'What is the origin of image ?'
'Wishes', he replied.
'What is the origin of whishes ?'
'Desire', he replied.
'What is the origin of desire ?'
'Life', he replied.
'What is the origin of life ?'
'Change', he replied.
'What is the origin of change ?'

3. 'Is', he replied.
'What is the origin of "is" ?'
'This world', he replied.
'What is the origin of this world ?'
'Time', he replied.
'What is the origin of time ?'
'Tone', he replied.
'What is the origin of tone ?'
'Breath', he replied.
'What is the origin of Breath ?'
'Food', he replied.
'What is the origin of food ?'
'Water', he replied.
'What is the origin of water?'
'That world', he replied.
'What is the origin of that world ?'
'Grasp', he replied.
'What is the origin of Grasp ?'
'Writing', he replied.
'What is the origin of writing ?'
'Seed', he replied.
'What is the origin of seed ?'
'Speech', he replied.
'What is the origin of speech ?'
'You', he replied.
'Me ?', then 'What is the origin of me ?'


3. 'Art', he replied.
'What is the origin of art ?'
'Cave drawing', he replied.
'What is the origin of cave drawing ?
'Light', he replied.
'What is the origin of light ?'
'Night', he replied.
'What is the origin of night ?'
'Day light', he replied.
'What is the origin of day light ?'
'Fire', he replied.
'What is the origin of fire ?'
'Gas', he replied.
'What is the origin of gas ?'
'Change', he replied.
'What is the origin of change ?'

2b. 'Desire', he replied.
'What is the origin of desire ?'
'Prayer for food', he replied.
'What is the origin of prayer for food ?'
'Life's sake', he replied.
'What is the origin of life's sake ?'

4. 'Life', he replied.
'What is the origin of life ?'
'To feel', he replied.
'What is the origin of  "to feel" ?'
'To know', he replied.
'What is the origin of "to know" ?'
'Wonder', he replied.
'What is the origin of "wonder" ?'
'Pain', he replied.
'What is the origin of "pain" ?'

5a. 'I am', he replied.
'What is the origin of "I am" ?'
5a?. 'Am I', he replied.
'What is the origin of "Am I" ?'
'You are', he replied.
'What is the origin of "You are" ?'
'This world', he replied.
'What is the origin of "this world" ?'

5b. 'Grasp', he replied.
'What is the origin of "Grasp" ?'
'Seed writing is', he replied.
'What is the origin of "seed writing is" ?'
'Morning wake', he replied.
'What is the origin of "morning wake" ?'

6. 'Life', he replied.
'What is the origin of life ?'
'Sun set', he replied.
'What is the origin of sun set ?'
'Sun rise', he replied.
'What is the origin of sun rise ?'
'Grasp is', he replied.
'What is the origin of Grasp ?'
'News titles', he replied

 

FIFTH

'What is the origin of  News Titles?'

85. 'A (H5N1)', he replied. For all these beings take their rise from the A (H5N1) and return into the A (H5N1).  A (H5N1) is older than these, A (H5N1) is their rest.

'What is the origin of A (H5N1) ?'
84. 'A Little Heavenly Intervention', he replied.

'What is the origin of A Little Heavenly Intervention ?'
83. 'Toshiro Mifune, 77', he replied.

'What is the origin of Toshiro Mifune, 77 ?'
82. 'Quantum Computures', he replied.

'What is origin of Quantum Computers ?'

81.

 

...

BRA bra Bra bRa brA

The work is a record of his passage of (time=being=isness).
As he writes his own "the now is" sutra, daily.
It is the practice to copy of repetition of life to ponder about.
Sometimes, the image of work derives from his daily pick of news article clippings, then, he combines and exhibits them as an expression of the "Sign of the times". (Y. Kurabayashi)

(personal matter: nothing to do with artistic theory)
We exist in here and everywhere, in him, in her, in you, in me, and millions of others, right now, right now, right now, right now.


What I receive is what I give: what I give is what I receive.
It is all about the illusion and it is the state of constant influx.

Bra
(personal matter: nothing to do with surface of art work, how it build as an artistic technic)
To contemplate the illusion of the world by selection of daily image pick through my passage of (time = right now, right now, right now, right now, right now).


To exhibit my personal pick to investigate the illusion of my work.

Personal = if I'm the one as a nature, one as a creation itself, this would be creation itself)

bRa
The definition of the world by the time the work is made, "the world that has existed, the world will be, and is. At the same moment, there is nothing is missing at any time, any dimension , and any places.
Kariya adopted the phrase "the now is"

BRa
"The" work is:
The concept writing, or "linguistic" markings on the matter.
It is to create the meditative states to ponder the world.

「記述は出来事である。」
それは記述が可能な世界で起こる出来事である。
それは記述という出来事と出来事の連続で起こる出来事である。

記述は三次元下で起こる(実現する)モノである。

記述はモノである。

思考を実現する絵画である。

その思考は、存在と共に起こる「モノ」である。

記述はモノである。
自然が、この「創造」のうちで起こるモノのことを指すとしたなら、
この、私の記述、モノは、「それ」と同等であらねばならない。
私の存在がこの「創造」の元、内で、その「モノ」として同等に起こるとすればである。
という皮肉(の起こり)も含めて。

It's All About You

What is "The Now Is"

You can not see it,
You can not explain it,
Neither you can not understand,
However, It can be conscious. (At least, you can make it to words in billions of trillions of)

What is that "consciousness"?
It is as you just reading read this letter, right now, right now, right now, right now.

The world is that you.
You can read this letter, you can think "suddenly", "in your moment" are you.

No other person to see, to hear, to taste, to feel, to speak, to think.

It is only you are conscious all about.

You exist.

So, I speak:
"The world began with you, never ends without you,".


In what you recognizing "it", consciousness, creation,
It all comes from 'you' which is itself 'it'.

 

This is (fond) sarcasm to Claude Levy Strauss, who says, "The world began without human beings and would end without people."

(by google translation)

それは見えない、

説明できない、

理解できない、

だがソレは意識できる。 (少なくとも、言葉に上らせることはできる)

その「意識」って何だ?

この文字を読める、あなたのことだ。

世界とは、そのあなたのことだ。

この文字を読め、「ふと」考える、「瞬間の」あなたのことだ。

 

だから、


「世界はあなたで始まったし、あなたなしでは決して終わらない」と発言する。


「それ」を認識するも、意識するも、創造するも、

「それ」自身である「あなた」から発するからである。

これは「世界は人間なしで始まったし、人間なしで終わるだろう。」と胸を張って謳ったクロード・レヴィ・ストロースへの(好意的)皮肉である。

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