2000s    2020    ARCHETYPE

             2018    O.KOPYRUSHA

1990s     1998    OMATA IZUMI

             1998    ERIC MEZIL

             1996    M.MIYATAKE

             1995    A.M.WEAVER

             1994    Y.KURABAYASHI

             1994    S.WATANABE

             1990    W.SOZANSKI

1980s     1979    OTHERS

 

"It's All About The One Piece, And Millions Of Others"

Independent curator/ @artkukhnia

 Kariya Hiroshi says that the code is in “the index to point what is the illusion and the index to point what is the reality”.
This world is a twisting the reality and art is trying to bring you back to awareness to differ the illusion from the reality. The code is not out it is inside you.
 Kariya does this through his art, thriving “for the audience to experience, contemplate: to visualize the physical image within their timeless, dimension-less, space-less, matter-less, but within the state of endless being”.


 “Visualization is the key, landscape of life”, - says Kariya, “Landscape of making, landscape of creation or fabrication, documentation of direct making, rather represents the figures.


 My work is not to portray a subject, but to evoke.”
However, it is all connected, my dear friends...”The Is Now”.
That is why his mission and the main idea of his art - is “It is all about this physical world, including words, symbols, image, and thoughts. Illusion is what we believe 100 percent, not 99.9999999...%, as what our reality is all about to create or fabricate.
 Reality is what we believe 100 percent, not 99.999999...% in this physical world.”

 

 Artists are from this world, do not worry, but they know and see something you’ve forgotten. And the next time you will see a piece of art that is not so simple, be happy to meet the new level of awareness. Remember that art is to see the reflection of your own God in that mirror, made by an artist.


 Do not ask the artist to explain, cause your own God is waiting for you, not for information.
And, anyway, one should know only that “It is about the One Piece and Millions of Others”...

 

Olga Copyrucha

Mizuma Art Gallery, Tokyo, 2018

 

オルガ・コピルシャ/2018

ひとつのそしてそれ以外のこと

 

 インデペンデントキュレーター@artkukhnia

 刈谷博は、コード(符号)とは「イリュージョンの前提、そして現実の前提、それらの定義」にあると述べます。

 この世界とは現実をねじ曲げて解釈されるもの、芸術は逆説的に観客の意識をその異なるイリュージョンから現実へとひき戻そうとするのかも知れません。(それこれ、すべてを解読せよと促すのです)コードとは外側からもたらされるものではなく、あなたの内側に、またはそれ以外にあるのです。


  刈谷は自分自身の芸術の方法を通じてこれを研究し実践します。それは「観客自身が体験し熟考する形式として提示されます:時代を超越し、次元とか、空間とか、問題という定義などもない、しかし無限の存在と云う状態の中で限定された物理的なイメージ、ヒントを視覚化する」実践にその意図を反映させます。

 「視覚されることはすべての鍵であり、答えの鍵穴は生きている風景の隅々に至るところに見つけられます」と刈谷氏は言いますーおそらくそれを見つける作業が生きているという体験なのかもしれませんが。
 

 「製作の風景、創造または物が出来上がってくる風景、製作記録として書き込まれる記述は、文というよりはむしろ数列のおびただしい形相です。 自分の仕事は主題を真似て描写するのではなく、出で来ること、主題自体の生き様その実践風景そのものである」と。

 これ、それらはすべてつながっているのです、神聖な親愛なる友人たちよ…

「The Is Now」なのです。
 だから、彼の使命と彼の芸術の主なるアイデアは、「言葉、記号、イメージ、思考などの、この物理的な世界のことごとくの、すべてに、その一つにあるのです。

 イリュージョンとは、私たちが現実に実現化を図るものとして、99.9999999 ...%では実現を全うしないのです。100%の実、私たちが文字通り「確固」信じているもので実現されるものなのです、と刈谷は断言します。現実とは私たちが100%信じているものであり、この物理的な世界では99.999999 ...%では不足なのですと。
 
 さて、アーティストとはこの世界からやって来た人のことですね。だから、何も心配する必要はないはずですが、私たちが、忘れてしまったことを知っているのかもしれないし、既に見知っているのかも知れません。だから、次の機会にあなたがそれほど単純ではない芸術作品に出会うとき、新しいレベルの意識に触れる嬉しさを覚えるのかも知れませんね。

 芸術とは、芸術家によって作られた、その鏡に映った自分自身の神と言う鍵に出会うことであることを覚えておいてください。ですが、 作家には説明を求めない方が賢明かも。他から情報を得ると云うことより、むしろ、あなた自身の内にある神があなたを待っているからです。

 そして、とにもかくにも、「その鍵はひとつの、そして何百万もの何千億もの他のもの、それぞれのひとつについてにもある」というヒントさえ知っていればいいのです…

オルガ・コピルシャ

Mizuma Art Gallery, Tokyo, 2018

Olga Kopyrusha/2018

"Tout est dans le One Piece, Et des millions d'autres"

 

 Independent Curator /Olga Kopyrusha

 

 Kariya Hiroshi dit que le code est dans «l'index pour indiquer ce qu'est l'illusion et l'index pour indiquer quelle est la réalité». Ce monde est une torsion de la réalité et l'art essaie de vous ramener à la conscience pour différer l'illusion de la réalité. Le code n'est pas sorti, il est en vous.

 

 Kariya le fait à travers son art, prospère «pour que le public puisse faire l'expérience, le contempler: visualiser l'image physique dans leur intemporel, sans dimension, sans espace, sans matière, mais dans l'état d'être sans fin».

 

 «La visualisation est la clé, le paysage de la vie», - dit Kariya, «Le paysage de la fabrication, le paysage de la création ou de la fabrication, la documentation de la fabrication directe, représente plutôt les figures. Mon travail n'est pas de dépeindre un sujet, mais d'évoquer. Cependant, tout est lié, mes chers amis ... "The Is Now". C'est pourquoi sa mission et l'idée principale de son art - est: «Tout tourne autour de ce monde physique, y compris les mots, les symboles, l'image et les pensées.

 

 L'illusion est ce que nous croyons à 100%, et non 99,9999999 ...%, comme ce que notre réalité est sur le point de créer ou de fabriquer. La réalité est ce que nous croyons à 100%, pas à 99,999999 ...% dans ce monde physique. »

 

 Les artistes sont de ce monde, ne vous inquiétez pas, mais ils savent et voient quelque chose que vous avez oublié. Et la prochaine fois que vous verrez une œuvre d'art qui n'est pas si simple, soyez heureux de rencontrer le nouveau niveau de conscience. N'oubliez pas que l'art consiste à voir le reflet de votre propre Dieu dans ce miroir, réalisé par un artiste.

 

 Ne demandez pas à l'artiste d'expliquer, car votre propre Dieu vous attend, pas des informations. Et, de toute façon, il faut savoir seulement que «il s'agit du One Piece et des millions d'autres» ...


@artkukhnia Olga Kopyrusha
Mizuma Art Gallery, Tokyo, 2018

 

2000s    2020    ARCHETYPE

             2018    O.KOPYRUSHA

1990s     1998    OMATA IZUMI

             1998    ERIC MEZIL

             1996    M.MIYATAKE

             1995    A.M.WEAVER

             1994    Y.KURABAYASHI

             1994    S.WATANABE

             1990    W.SOZANSKI

1980s     1979    OTHERS