Site Installation View Rendering at Mizuma+Kips Gallery, NY
 
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Digital Rendering View at Wyth st, Brooklyn, New York
 
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Archetype

   Life is, but a mask, worn on the face.

And is the face, then, but another mask.

 A multimedia installation that assembles face masks stored in transparent specimen containers on the entire wall. Like the books in the library, each container has a face mask lined up. The groups of faces can be seen on another layers of the containers. The arrangement of the faces shown in the image is arbitrary and lies randomly. When viewed through, all is specimen samples, of each expression can be seen as feeling, sentimental, or summoned and interrogated, or just they are within a transparent prison cell.

 

   Kariya's work is a self-portrait painting of all beings. Kariya expresses all masks are himself, with his branding concept of "the now is" records them as a mask of presence. It is a mask that disappears as soon as it appears, then appears as a new surface, continues to change, time and again. The work is the act of giving each name, a sign of the time.

 The exhibit at this time is a masked face. Every one of them is right, or wrong, beauty or ugly, mistaken, deceived, or fooled, betrayed or betrayed.
 They are the manifestations of all the corners of the different fields, the different positions, the different densities, dimensions, and their representations.

 He intuitively knows that masks are just series of snap of time, there must be the origin. Therefore, each and every mask that appears here is himself in the moment.

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   The source of this photo image is from the work "*1Face Sutra" of "Seed Sutra". An identification number is attached to the each face. They represent evidence to declare that the surface existed in this world physically.

One of each is identified as a message that the absolute time, place, background and story are hidden. Facial expressions for humans can be emotional, sentimental, or testimonial. It expresses as one example of our history of one life, of one part, of one surface, of one person, of one piece, of one painting.

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 *1Kariya began this act from the time he came to the United States in 1977.

As this current show, the material used most is a small finger-sized bean seed.

   Kariya describes three letters "the now is" in the amount of a handful.

The work is to cut out and paste a photo of a face from a daily newspaper articles. The proof of work is recorded in the photograph and video documentation.

The video image is adopted for this exhibition which extended it to larger image is developed and transfer to a sculpture work.
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 (The original plan was to have the audience put on masks and masks arbitrarily, and to display the video documents of the scene) was dropped in the press release when the work was announced with the advent of COVID-19. To avoid cause infection and anxiety. This project was suspended by the artist's will and was suspended, and a curfew was issued in NY city later.

元型

 人生とは、顔に仮面をかぶることである。

そして、その面とはまた、別の仮面である。

 今回の作品は壁全体の透明な収納庫に顔が納まっている状況写真で構成されたインスタレーションである。

イメージは図書館の書籍棚に顔マスクが転がっているという趣である。

収納庫は透明でその背後にまた別のレイヤーの顔の群が覗かれるだろう。

顔の配列は無造作で任意的に横たわった風である。

人間の目を通して見る、ひとつひとつの表情は、それぞれがスナップ写真に捕らえられた感情や感傷を表現し、または召喚され尋問に答えているとかのようにも見えるか、さもなくば透明な牢獄に収まった仮面の標本のようでもある。

 刈谷の作品は、全存在の自画像の記録であると発言する。刈谷は全存在を「the now is」という名の下に集約し、その現前を仮相記録する。現れると同時に消え、また新たに表面をさらけ出しては消え、変化し続ける表面である。

刈谷の仕事は、途方もない数のオブジェ(対象)ひとつひとつを体現し、時の戒名という認識を刻印提示する、在りつづける生の本質を指し示すのである。


 今回の展示は、仮面を被った顔である。そのどれもが正しく、そのどれもが悪かもしれない。美しく、醜く、間違い、騙し、騙され、裏切り、裏切られたなどとと(人間が作り上げた虚構で)呼ばれたりする仮面なのかもしれない。
それらは異なった場、異なった立場、異なった密度、次元に、それぞれの表現を受け表しているにしか過ぎない、全ての片隅の時の現れである。

 仮面とは仮の面であるという意味である、それらには元型がある、と彼は発言する。だから、ここに登場する仮面の一つ一つは、刹那の彼女または、彼自身である、塵である、原子である、と云うのだ。

 

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 写真映像の元型は*注1種子経、そして顔経と呼ばれる作品である。それぞれの顔には識別番号が付いているひとつひとつがこの世界に確固として存在したという証明表示である。それぞれは絶対唯一の日時、場所、背景、物語を持っているという記号性を発言する。人間に向けた顔の表面は人生経験の感情、感傷、または時代背景の生き証人であるということを提示する。それぞれが一つのしみ、人生、作品、絵、例、顔、魂である、と。

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 刈谷の記述行為は1977年の渡米時に始まる。今回展示に用いた素材は小指大の豆種子である。刈谷は一握り分の量に「the now is」という三文字を記述する。裏側に整理番号もしくは日常の新聞記事から顔写真を切り抜き貼り付ける。出来上がった作品を写真とビデオ記録保存される。今回の展示はそれを大きく引き伸ばし展開、印刷写真によるマルチメディア彫刻作品である。

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 作品の展示はCOVID-19の出現で改編され作品発表時のプレスリリースに伏せられた原初プランが存在する。(マスク、仮面を観客に任意に被って頂く、その記録をビデオ展示するという企画である。期せずして、コロナウイルス拡散問題が発生し、感染と、その不安を煽ることが懸念され、この企画は作家と画廊の意思で中止が選択。後日NY市に外出禁止令が出され画廊も閉鎖された。)
 

 
 
ABOUT (more)

Born in Japan, Kariya moved to the United States in 1977, where he has been based in New York ever since.

 

Throughout the 1980s and 90s, Kariya became renowned for his prolific practice both in Japan and overseas, and has participated in numerous exhibitions, including an invitation to the Sound Show; a special project at MoMA PS1 alongside Vito Acconci, Nancy Holt, and Denise Oppenheim, where Kariya made a water pool sound instrument, and entered the pool to become the instrument himself as part of the work: the sound. Other exhibitions include his solo show “Sutra” at the * Note 1ICA, Philadelphia in 1990, and invitation in the four-artist show “Open System” at Art Tower Mito, Japan, together with CAI Guo Qiang.
In 2017, he had a solo exhibition entitled “It’s all about the one piece, and millions of others” where he showed the series “Seed Sutra” – fundamental to his daily work, in Tokyo after a long silence. A prototype of this installation has also been shown at the opening exhibtion of Mizuma & Kips and at The Armory Show in 2019.

For many years, Kariya has been developing work based on the concept of sutra, or string, sanscrit, to bind the pages of book.

One of his work,  * Note 2“Seed Sutra” comprises of writing the three words “the now is” onto one handfull amounts of seed every single day.

For him, the act of writing “the now is” pertains to pointing at an exact moment between reality/illusion, truth/false, and fabrication/creation.

Kariya began working on this piece in 1984 and has continued production on it ever since, with numerous interim pauses. This is what became the prototype for the current works shown in this exhibition.

For this exhibition, we will present an installation that has various faces separated from newspaper articles as well as articles with their faces cut out, placed on both side of the walls, to have the work all face each other.

These articles, named "face-off sutra" by Kariya, serve as evidence that the faces did indeed exist at one time, and also serve as a reference.

Visitors not only see works of various faces displayed to cover the walls of the venue, but also get to walk on top of these artworks that are laid out on the floor. As you enjoy the installation, you will inevitably become part of the work and its space.
 

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The image is enlarged from the process photo/video documentation of the work for each production, time after time. Seeds have a front and reverse.

On the other side, * Note 3 the face was cut out from the news article and pasted, it called “Face Sutra" by Kariya.

Wall installation, the image was taken from the video clips from those random layered of transparent specimen boxes. He call this "Transparent prison".

    The exhibition creates a space where the audience may walk on entered the work. Enjoy the surface illusion or participate in the work. Then, experiment and verify a new illusion.


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* Note 1
    The ICA exhibition was divided into three parts, one of which was demolishing the temporary wall of the previous exhibition Ilya Kabakov and displaying it on the archeological grid. Behind the wall, temporary walls such as Andy Wahol and Christ were exposed. The waste materials were sorted according to the memories of the parties involved in the on-site work, and were arranged behind the “Memory Wall" installed at this exhibition. The audience examines the surface with the archeological markings.

    
* Note 2
    This is an ongoing production work that describes the three letters "the now is" on the front and back of a handful of bean seeds a day. Some have only one handful per day, and some have only one palm per day. As of December 31, 2019, the number reached to 1068850 tablets. Yet for him is a single sentence of "the now is".


     * Note 3

    This exhibition, seems the library of faces with the audience to participate as entering the exhibit field is. People may confused of their own identity.
Through the works, Kariya examines the illusions contained in a face individually, or just an object, maybe subject of its potential, and/or anonymity.
The meaning and impression of many faces scattered throughout in the gallery is left to the attributes and histories of the audience and presents a variety of experiences, the joy of puzzle with illusion.

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(もう少し詳しく)

    刈谷は1977年の渡米以来、全てを一本の糸に結びつけるイリュージョン「Sutra」とじ紐、という作品を作ってまいりました。刈谷は作品をあえてイリュージョンとして提示します。その見せられ方、その見方、その在り方をイリュージョン=実在?と、その認識の元型を検証して頂くものです。

刈谷の代表作は*注1ICA Philadelphiaでの個展「Sutra: One Thing In Everything: Everything In One Thing」展にて1990年に紹介されました。


    刈谷は彼自身がこの物質世界(第三密度)に存在するという物性認識を芸術の表現形式(創造論)で分解を試みます。

無限に繰り拡げられる真実論争の根元に自身がまず目を向けるのです。

この物質世界の全存在がこの世界すべての反映であるなら、答えは、その外など(という人為的概念)にはなく、その内にある。

答えは隠れたところにではなく、いまの表面=顔にある。

 その元型探しに自分・地球人のイリュージョンの糸をたぐろうと試みます。

刈谷は繰り広げられる人間の過ちや、学び変遷する顔の種々雑多を集めます。

それらは自己存在の反映として認識し、受け入れ、つなげ、元を意識しつづける行為、実践です。


    今回はその表側または裏側と呼ぶものに潜む「背景」の設定をイリュージョン化します。展示の元型となるものは*注2「種子経」という作品です。豆粒の実寸大による関連作品は昨年、Armory Showで一部が紹介されました。

 展示は作品制作のプロセス記録写真やビデオに収録したイメージを元に、その詳細の様を拡大し作品化したものです。

 表面性の基本にあるように、種子には表と裏があります。

その裏側に*注3報道記事から切り抜かれた顔の部分を貼り付けたものが作家自身によって「顔経」と呼ばれるものです。壁一面にこの顔の群がおさまった図書館のような映像が展開します。刈谷はこれを「透明な牢獄」と呼びます。それらは制作順に認識番号が振られ記録保存されているものです。


    展示は観客も必然的に組み込まれる空間という設定が演出されます。床上の踏み絵の上を歩くことも出来る、観客が参加出来る表面性のイリュージョンを楽しんで頂く、作品のイリュージョンに同化できる。可能なら新たなイリュージョンを体験、検証して頂くというものです。

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    *注1
    ICA展示は三部構成でその一つは前展示Ilya Kabakov展仮設壁の取り壊しを考古学グリッドに表示後取り壊し。壁の背後にAndy Wohol、Christなどの仮設壁等が露出した。廃棄材は現場立ち合い作業を担った当事者の記憶に応じ分類、今回展示設置の「記憶の壁」背後に配列された。観客は考古学的表示が付された表面を検証する。

    *注2種子経
    一日一握り分の豆種子の表裏に「the now is」の三文字を記述する現在進行形の制作行為作品。一日一握一粒だけのもの、一日一握一掌だけのものもある。2019年12月31日現在で1068850粒になる。種子経とは作家の呼称表示。

    *注3報道絵画・彫刻(黒板経作品の制作時の報道記事を裏側に貼り付けたもの。)作品は報道絵画・彫刻という形式の流れで報道記事のイメージを切り抜き黒板の裏側に貼り付けて表の行為の記述を提示する。並行し、裏側のイメージをシュミレート(擬似再現)しインスタレーションする(100体の実寸大人体を象った梱包を並べた。水戸芸術館1994年)

 

 

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